Konya
Açık
2°
Aksaray
Kapalı
4°
Karaman
Parçalı az bulutlu
4°
Ara
Anadolu'da Bugün Konya Haberleri Konya trafiğini 'raylı sistem' rahatlatacak!

Konya trafiğini 'raylı sistem' rahatlatacak!

Konya Şehir Plancıları Odası Başkanı Osman Örs, uzun vadede trafiğin rahatlaması için banliyö projesinin hayata geçmesi ve Konya’nın raylı sistemle donatılması gerektiğini belirtti

Okunma Süresi: 4 dk

Konya Büyükşehir Belediyesi şehrin trafiğini rahatlatmaya yönelik çalışmalar yaparak, önemli projeleri hayata geçiriyor. Yapılan çalışmaların kısa vadede trafiği rahatlattığını söyleyen Konya Şehir Plancıları Odası Başkanı Osman Örs, uzun vadede trafiğin rahatlaması için banliyö projesinin hayata geçmesi ve Konya’nın raylı sistemle donatılması gerektiğini belirtti

Türkiye İstatistik Kurumu, şubat ayına ilişkin motorlu kara taşıtları istatistiklerini açıkladı. Buna göre, şubatta trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 63,8 artarak 109 bin 19'a yükseldi. Söz konusu dönemde kaydı silinen taşıt sayısı ise yüzde 53 azalarak bin 529'a düştü. Böylece trafikteki toplam taşıt sayısı, bu yılın ilk ayında 107 bin 490 artış kaydetti. Konya’da da her geçen gün araç trafiği artarken, trafiğe rahatlatmak adına önemli çalışmalar yapılıyor. Başkan Osman Örs konuya ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

osman-ors.jpg

“BÖLGEDEKİ TRAFİĞİ RAHATLATACAKTIR”

Konya Büyükşehir Belediyesi Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattında bulunan ve birçok mahalle ile bağlantıyı sağlayan Taşköprü Altgeçidinde standartlara uygun olarak düzenleme çalışmalarına devam ediyor. Taşköprü Altgeçidinin fiziki olarak bir müdahale gerektirdiğini ifade eden Osman Örs, “ Yüksek Hızlı Tren hattı Konya kent merkezine eşik oluşturuyor ve kenti ikiye bölüyor. Belli başlı noktalarda kentin ihtiyacını karşılayacak alt geçitler olması gerekiyor. Taşköprü altgeçidi de birçok mahalleyi de birbirine bağlıyor. Burada yapılan çalışma bölgedeki trafiği önemli ölçüde rahatlatacaktır. Konya kentine kazandırılan her bir proje bizi mutlu ediyor. Konya’mızın kültürel mirasının korunması ve gelecek nesillere aktarılması adına yapılan Alaaddin ve Mevlana bölgesindeki çalışmaları da önemli buluyoruz. Kentimizde daha güzel projelerin olması için bizler de var gücümüzle çalışacağız” şeklinde konuştu.

trafik-4.jpg

“SANAYİ GÜZERGÂHINA ALTERNATİF YOLLAR OLUŞTURMALIYIZ”

Osman Örs Konya’da işe gidiş ve iş çıkışı saatlerinde özellikle bazı kavşak noktalarında tıkanmaların olduğunu söyledi. Örs, sözlerine şöyle devam etti: “Gün içerisinde genelde trafik yoğunluğunu hissetmiyoruz. Geniş yollarımız var ama tabi ki trafik sorunumuz devam ediyor yok diyemeyiz. Son dönemde yaşadığımız deprem olaylarından sonra özellikle sanayi güzergâhına alternatif yollar oluşturulması gerekiyor. Çünkü önümüzdeki uzun vadede İstanbul’dan da Konya’ya sanayi tesislerini taşımayı düşünenler var. Belki Konya’ya iç göç anlamında bir yüklenme söz konusu olacak. Bu noktada ulaşım anlamındaki hazırlıklarımızı şimdiden yapmamız gerekmektedir. Sanayi çıkışlarının olduğu saatlerde özellikle organize kavşağı, Ankara Yolu ile Adana Çevreyolunun birleştiği kavşakta, Büsan Sanayi’nin oradaki kavşakta ve birçok noktada bir kilitlenme yaşanıyor.”

trafik-2.jpg

“BANLİYÖ İLE TRAFİK RAHATLAYACAK”

Banliyö projesi hayata geçerse trafiğin önemli ölçüde rahatlayacağını ifade eden Örs, “Banliyönün yapılması düşünülen hat, alt yapı olarak uygun, fizibiliteleri de yapıldı. Banliyö hayata geçtiği zaman özellikle sanayicilerin, lastik taşımacılığı servislerinin oluşturduğu yoğunluk bir nebze olsun azalacak ve Çumra’dan Kaşınhanı’ndan başlayarak sanayi alanına hizmet edeceği bir ana ulaşım biçimi olacak. Bütüncül bir çerçevede bakacak olursak ulaşım bir domino etkisi yaratacak. Taşlardan birini çektiğimiz zaman ulaşımda sıkıntı yaratabilir. Bunu öyle bir dizayn etmeliyiz ki hepsi bir sistematik içerisinde çalışmalı. Günlük trafiği rahatlatmak anlamında kavşaklara yapılan müdahaleler taşıt trafiğini mutlaka rahatlatıyor ancak aynı zamanda her müdahale taşıt kullanımını da teşvik ediyor. Bizim taşıt kullanımını teşvik etmeyecek aksine toplu taşımayı teşvik edecek çalışmalar yapmamız gerekmektedir” diye konuştu.

trafik-3.jpg

“KONYA’YI RAYLI SİSTEMLE DONATMALIYIZ”

Toplu taşımalar arasındaki entegrasyonun sağlanması gerektiğine dikkat çeken Örs, “Toplu taşıma türlerini ne kadar artırırsak ve birbirlerinin arasındaki entegrasyonu ne kadar sağlarsak şehir içi ulaşımda toplu taşıma ulaşım süreleri daha kısa olacağı için insanlar dolaylı olarak özel taşıt yerine toplu taşımayı tercih etmeye başlar. Bu altyapıyı nasıl sağlayacağız? Konya’mızı örümcek ağı gibi raylı sistemlerle donatmamız gerekiyor. Topografyamız buna oldukça uygun. Birçok noktaya tramvayla, hafif raylı sistemle gidebiliyor olmalıyız. Onlarla entegreli otobüs, bisiklet, toplu ulaşım gibi türlerin entegrasyonunu sağlamamız gerekiyor. Bunları sağladığımız zaman kullanıcı otomatik olarak toplu taşımaya yönelecektir” diyerek sözlerini tamamladı.

HABER: SÜMEYRA KENESARI

trafik-5.jpg

Yorumlar
A
Aşina Budun 2 yıl önce
90 lı yıllardan itibaren Konya'yı uluslararası toplama kampına çevirip, hâlâ iç göç almaktan bahseden bu proje zihniyet, canım şehrimizi mahvetti! Taa profili düşük başbakan zamanında "Metro" yapılacaktı ne oldu? Banliyoya çevirdiiz Konya'yı...
BEĞENME
0
CEVAPLA