Konya’da bisiklet kültürü ve bisiklet kullanımı ile ilgili Anadolu’da Bugün’e özel değerlendirmelerde bulunan Konya Bisikletçiler Odası Başkanı Ömer Bardakçı, Konya’nın coğrafi yapısının bisiklet kullanımına son derece elverişli olduğunu belirterek, “Şehrimiz oldukça düz bir yapıya sahip. Bu nedenle Konya’da bisiklet kullanımı fevkalade yüksek. Günümüzde bisiklet yalnızca bir ulaşım aracı değil, aynı zamanda bir spor aracı olarak da yoğun şekilde tercih ediliyor. İş merkezleri ve sanayi alanlarının birbirine yakın olması da bisiklet kullanımını artıran önemli etkenlerden biri” dedi.

Büyükşehir Belediyemiz bisiklet kültürünün oluşumunda etkin rolde
Bardakçı, Konya Büyükşehir Belediyesi’nin bisiklet kültürünün gelişmesindeki rolüne dikkat çekerek, “Konya’da bisiklet kullanımının bu denli yaygınlaşmasında Büyükşehir Belediye Başkanımız Uğur İbrahim Altay’ın çok büyük emekleri var. Başkanımız, beş yıldır 40 gün sabah namazına giden çocuklara bisiklet hediye ediyor. Bu proje, bisiklet kültürünün tabana yayılmasında çok etkili oldu” ifadelerini kullandı.

Konya bisiklet altyapısı en gelişmiş şehirlerimizden
Konya’da altyapının bisiklete uygun şekilde düzenlendiğini vurgulayan Bardakçı, “Neredeyse tüm yollarda bisiklet yolu mevcut. Yeni açılan caddelerin tamamında bisiklet yolları bulunuyor. Ayrıca bisiklet parkları da şehir genelinde önemli ölçüde artırıldı. Uzak mahallelerde bisiklet kullanımını teşvik etmek amacıyla hayata geçirilen bisiklet tramvayı projesi de büyük kolaylık sağladı. Bugün Bosna’dan Adliye’ye kadar bisiklet tramvayıyla ulaşım mümkün. Vatandaşlarımız Zafer’de işlerini görüp tramvayla Adliye’ye ya da üniversiteye gidebiliyor” diye konuştu.

Teknolojinin gelişimi ile bisiklet kullanımı arttı
Büyükşehir Belediyesi tarafından kurulan bisiklet tamir istasyonlarının da önemli bir ihtiyacı karşıladığını belirten Bardakçı, “Yolda oluşabilecek küçük arızalar bu istasyonlarda giderilebiliyor. Bu da bisiklet kullanımını artıran unsurlardan biri oldu” dedi. Bisikletin hem sağlık hem de ekonomi açısından avantajlı bir ulaşım aracı olduğuna dikkat çeken Bardakçı, “Konya’da trafik yoğunluğu ticari taksiler ve özel araçlar açısından ciddi bir sorun. Ancak bisikletle vatandaşlarımız istedikleri noktaya daha kısa sürede ulaşabiliyor. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte elektrikli bisikletler de yaygınlaştı ve kullanım daha da kolaylaştı” ifadelerini kullandı.
Bisiklet veledromu sadece Konya’mızda var
Konya’nın bir bisiklet şehri olduğunun altını çizen Bardakçı, “Türkiye’de yalnızca Konya’da bulunan bisiklet velodromu bunun en somut göstergelerinden biri. Odamıza bağlı üyelerimiz de Konya’nın bisiklet şehri kimliğini güçlendirmek için büyük bir özveriyle çalışıyor. Konya, bisiklet kullanımında Türkiye’nin en önde gelen illeri arasında yer alıyor. Konya gelişmiş bisiklet yolları ve bisiklet kullanımının her geçen gün artmasıyla Avrupa’ya örnek oluyor “dedi.

Bazı sürücüler bisikleti araç olarak görmüyor
Son olarak trafikte bisikletlilerin yaşadığı sorunlara değinen Bardakçı, şunları söyledi:
“Maalesef bazı araç sürücüleri bisikleti bir araç olarak görmüyor. Oysa Karayolları Trafik Kanunu’nun 53. maddesinde bisikletin bir ulaşım aracı olduğu açıkça belirtilmiştir. Bisiklet sürücüleri de trafik kurallarına uymak zorundadır; ancak geçiş üstünlüğü durumlarında diğer sürücülerin bisikletliye yol vermesi gerekir. Kimi zaman ani korna çalınarak bisiklet sürücüleri korkutuluyor. Anadolu’da Bugün gazetesi aracılığıyla bir kez daha hatırlatmak istiyorum: Bisiklet de bir araçtır. Bisikletlilerin haklarına riayet edilmesini önemle rica ediyorum.”
