Konya
Kapalı
1°
Aksaray
Kapalı
3°
Karaman
Parçalı bulutlu
4°
Ara
Anadolu'da Bugün Konya Haberleri Eğitim-İş Konya'dan mesleki eğitime uyarı: “Bu sistem çocukların yararı için değil”

Eğitim-İş Konya'dan mesleki eğitime uyarı: “Bu sistem çocukların yararı için değil”

Eğitim-İş Konya Şubesi, mesleki ve teknik eğitimde MESEM uygulamalarından öğretmen ve altyapı sorunlarına kadar birçok başlığı masaya yatırarak sistemin çocukların üstün yararı temelinde yeniden yapılandırılması çağrısı yaptı.

KAYNAK: Eğitim-İş Konya Şubesi
Okunma Süresi: 2 dk

Eğitim-İş Konya Şubesi, Mesleki ve Teknik Eğitim Liselerinde yıllardır çözülemeyen sorunları ele almak amacıyla “Mesleki Teknik Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri” başlıklı komisyon toplantısını gerçekleştirdi. Toplantı, Eğitim-İş Genel Sekreteri Seher Ergin koordinasyonunda yapıldı.

Komisyona farklı illerden şube temsilcileri ile akademisyenler katkı sunarken, toplantıda Mesleki ve Teknik Eğitim sisteminin yapısal sorunları kapsamlı şekilde değerlendirildi. Eğitim-İş, Türkiye’de eğitimin uzun süredir piyasalaştırma ve dinselleştirme politikalarıyla şekillendirildiğini, bu durumun mesleki eğitimi de derin bir krize sürüklediğini vurguladı.

Toplantıda özellikle Mesleki Eğitim Merkezleri (MESEM) uygulamalarına sert eleştiriler yöneltildi. MESEM’lerin çocuk işçiliğini meşrulaştırdığı belirtilirken, bu yapıların eğitim ortamı olmaktan uzak olduğu ve örgün eğitimin dışında değerlendirilmesi gerektiği ifade edildi. Komisyon, MESEM’lerin yalnızca yetişkin eğitimini kapsaması gerektiği konusunda görüş birliğine vardı.

Son dönemde açılan mesleki ortaokulların da anayasa ve mevcut yasal düzenlemelere aykırı olduğu belirtilerek, ortaokul düzeyinde mesleki eğitimin çocukların gelişimine zarar verdiği vurgulandı. Eğitim-İş, Milli Eğitim Bakanlığı’na bu uygulamalardan vazgeçilmesi çağrısını yineledi.

Toplantıda MESEM dışındaki Mesleki ve Teknik Eğitim Liselerinde yaşanan sorunlar; öğrenci ve veli algısı, güncelliğini yitiren öğretim programları, öğretmenlerin özlük hakları, okul altyapı eksiklikleri, staj ve işletmelerde beceri eğitimi süreçleri ile mezunların istihdam sorunları başlıkları altında ele alındı. Mesleki eğitimin düşük statülü görülmesinin öğrencilerde motivasyon ve özgüven kaybına yol açtığına dikkat çekildi.

Eğitim-İş, mesleki eğitimin uzun vadeli, planlı, kamucu ve çocukların üstün yararını esas alan bir anlayışla yeniden yapılandırılması gerektiğini vurguladı. Sendika, zorunlu eğitim çağında çocukların farklı okul türleriyle ayrıştırılmasına karşı olduklarını belirterek, eşit, bilimsel, laik ve parasız kamusal eğitim mücadelesini sürdüreceklerini açıkladı.

Komisyon toplantısı sonunda, “Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri” başlıklı kapsamlı bir raporun kısa süre içinde hazırlanmasına karar verildi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *