Tüketici indirim tuzağına kanmamalı

Giyim mağazası işleten Bülent Küçükçiftçi son dönemlerde gündeme gelen indirim çılgınlığı hakkında değerlendirmede bulundu.

Tüketici indirim  tuzağına kanmamalı

Yeni yılın gelmesi ile birlikte pek çok marka alışveriş merkezlerinde indirim etiketleri ile tüketicileri kendilerine çekmeye başladı. Son dönemlerde gündeme gelen indirim haberlerinin derinine inildiği zaman gerçek bir indirim olmadığını belirten mağaza sahibi Bülent Küçükçiftçi, vatandaşların bu konuda dikkatli olmasını ve her kampanya haberine inanılmaması gerektiğini söyledi. Küçükçiftçi, “Yeni yıla girmeden önce  ürünlerde indirim etiketleri mağaza vitrinlerinde yerini almaya başladı.  Ama kimi mağazalar gerçekten bu indirimi  uygularken kimi mağazalar  ise fiyatı yükseltip bu tür bir indirim uygulamasına gitme yolunu tercih ediyor. Fiyatlarda şişirme taktiği uygulandığı zaman yani ürünlerde yüzde 50 indirim uygulaması yapılınca tüketici bunu tercih ediyor. Bazı firmalarda bu taktiği bildiği için indirim yapıyor. Yani tüketici fiyata değil indirim var mı yok mu ona bakıyor. Aslında çoğu ürünlerde yüzde 50 indirim yok ama varmış gibi gösteriliyor. Yüzde 50 indirim yaptığını söyleyen mağazalar yalan fiyattan yüzde 50 indirim uygulamasına gidiyorlar. Bizim mağazamızda indirim ve yüzde 50  hiçbir zaman olmayacak çünkü zaten ürünlerimizi uygun fiyattan satıyoruz. Bir diğer mağazamızda pahalı ürünler satmamıza rağmen  orada da yüzde 50 indirime giremiyoruz. Çünkü fiyatlar şişirilmiş değil. Biz mağaza sahibi olarak maksimum yüzde 30 indirim yapabiliyoruz” diye konuştu.

“İNDİRİMLER YOĞUN OLUNCA VATANDAŞIN TALEBİ DE ARTIYOR”

Fiyatların şişirildikten sonra indirime girmiş görüntüsü verildiğini dile getiren Küçükçiftçi pek çok vatandaşın mağazaların bu tür oyunları sebebiyle kandırıldığı ifade etti. Bu tür firmaların büyük sıkıntı oluşturduğunu dile getiren Küçükçiftçi, “İndirimler yoğun olunca vatandaşın talebi de artıyor. Burada hangi mağazanın indirim yaptığı önemli  çünkü indirim yapmak marka değeri ile alakalı bir konuyu oluşturuyor.  Eğer tanınmış bir marka indirim yapıyorsa talep çok oluyor ama tanınmamış mağaza yapınca indirim bilinmiyor” şeklinde konuştu.  

Muhabir: Gamze Erdoğan

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.