Metro, Konya‘daki İşletmelere Can Suyu Oldu

Metro Türkiye’nin pandemi sürecinden etkilenen yeme-içme sektöründeki küçük işletmelere can suyu olmak üzere başlattığı ve iş ortakları ile büyüttüğü “Küçük İşletmem İçin” projesi kapsamında Konya ve çevre illerde destek alan pastaneden kebapçıya dürümcüden mantıcıya 51 işletmeye ürün ve hizmetler teslim edildi.

Metro, Konya‘daki İşletmelere Can Suyu Oldu
Yayınlanma:
Güncelleme:

Metro Türkiye’nin koronavirüs salgınından etkilenen yeme-içme sektöründeki küçük işletmeleri desteklemek üzere 29 Nisan’da başlattığı “Küçük İşletmem İçin” projesinde tüm teslimatlar tamamlandı. Türkiye genelinde 4.500’e yakın işletmenin başvurduğu proje kapsamında başvuru şartlarını karşılayan toplam 1.500 işletme ürün ve hizmet desteği alıyor. Projeden faydalanan Konya ve çevre illerdeki 51 işletmeye de işletme başına 5.000 TL ürün ve hizmet desteği ulaştırılırdı. Böylece hem etli ekmek, Mevlana böreği ve bamya çorbası gibi yerel lezzetleri sunan işletmelere destek sağlandı hem de yerel ekonomiye katkıda bulunuldu.

“Dar günde yanımızda yer aldı”

Proje kapsamında ürün ve hizmet desteği alan Köfteci İbrahim Usta’nın sahibi Ahmet Erim, “Metro Türkiye’nin pandemiden dolayı zarar gören işletmelere desteklerinden ötürü çok teşekkür ediyorum. Dar günde yanımızda yer aldılar. Bu zorlu günlerde Metro Türkiye’den aldığımız destek bize maddi ve manevi anlamda büyük bir motivasyon kaynağı oldu.” dedi.

“Etli ekmek, Mevlana böreği ve bamya çorbası gibi yerel lezzetlerinin korunması katkı sunduk”

Projeyle birlikte, pandemi nedeniyle zor bir süreçten geçen küçük işletmelere katkı sağlamaktan memnuniyet duyduklarını belirten Metro Türkiye Konya Mağaza Müdürü Serkan Dalgıç, “Metro Türkiye olarak dayanışmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anladığımız bu dönemde, iş ortaklarımızla el ele vererek #kücükisletmemicin hareketini başlattık. Bu proje ile yeme-içme sektöründeki küçük işletmelerin bulundukları zor durum ile ilgili kamuoyunda bir farkındalık yaratmayı amaçladık ve yardıma hazır kurumlarla yardıma ihtiyaç duyan işletmeleri ortak bir platformda buluşturduk. Böylece, tüm Türkiye’de dolaylı olarak 10 bin sektör emekçisinin işlerini devam ettirebilmelerine ve 3 milyar TL’lik yerel ekonominin canlandırılmasına destek verilirken Konya ve çevre illerdeki 51 işletmeye de can suyu olacak yardım sağlandı. Etli ekmek, Mevlana böreği ve bamya çorbası gibi yerel lezzetlerin korunmasına ve devamlılığına da katkıda bulunuldu. Herkes mahallesindeki küçük işletmeleri ziyaret ederek bu zorlu dönemde onlara destek verebilir. Küçük gibi görünen bireysel katkılarımız yerel ekonomiye önemli bir katkı sağlıyor.” dedi.

Türkiye genelinde 8 milyon TL değerinde ürün ve servis desteği

Metro Türkiye’nin 500 işletmeye ürün bağışı yaparak Gıda Kurtarma Derneği ve Dude Table iş birliğinde başlattığı Küçük İşletmem İçin projesi, ana partner Coca-Cola ile birlikte Unilever Food Solutions, Pepsico, P&G, Barilla, Orkide Yağ, Altınmarka, Reis Gıda, Dimes Türkiye, Upfield, Bursa Pazarı, Hekimoğlu Un, Dardanel ve Mikro Yazılım’ın da destekleriyle bir iyilik hareketine dönüştü. Türkiye genelinde destekten yararlanan 1.500 işletme “Mutfağa Dönüş” sürecinde kendi bütçelerini kira bedeli, fatura giderleri, personel ödemesi gibi diğer harcamalara yönlendirebilme imkânı buldu. Üç ayda toplanan ürün ve hizmet desteği 8 milyon TL’yi buldu, 10 binden fazla çalışanın ise istihdamı korundu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.