Elektrikli bisiklet ve scooter kullananlar dikkat!

Makina Mühendisleri Odası (MMO) Konya Şubesi Başkanı Aziz Hakan Altun,  sokaktaki elektrikli bisiklet ve scooter kullanımı hakkında açıklamalarda bulundu

Elektrikli bisiklet ve scooter kullananlar dikkat!

Makina Mühendisleri Odası (MMO) Konya Şubesinin Başkanı Aziz Hakan Altun, Konya’nın motosiklet, bisiklet ve son zamanlarda scooterların  en yoğun bulunduğu ve en yoğun kullanıldığı iller arasında olduğunu söyledi. Doç. Dr. Aziz Hakan Altun, “Özellikle tüm dünyada etkisini gösteren Covid-19 salgını nedeniyle sosyal mesafenin en iyi korunacağı ulaşım aracı olan motosiklet, bisiklet ve scooterların kullanımının arttığını görmekteyiz” dedi.

‘KULLANIMI PRATİK VE KULLANIM MALİYETİ DÜŞÜK’

Gelişen teknoloji ve yaşam şartları göz önünde bulundurulduğunda motosiklet, bisikletler ve scooterların  kullanım özellikleri ve çeşitleri arttığına dikkat çeken Dr. Aziz Hakan Altun, özellikle elektrik enerjisinin kullanıldığı elektrikli bisikletlerin ve scooterların, günümüzde en çok tercih edilen ve trafikte sıkça karşılaştığımız araçlar içerisinde yer almaya başladığını ifade etti. Altun şunları söyledi:  “Elektrikli bisikletler ve scooter, azami sürekli gücü 0,25 KW ’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaşan araçlardır. Elektrikli bisikletlerin ve scooterların çokça tercih edilmesinin en önemli sebepleri; kullanımının pratik olması ve kullanım maliyetlerinin düşük olmasıdır.” Türkiye’de satılan elektrikli bisikletlerin ortalama hızlarının saatte 25 km/saat  olduğuna değinen Altun, elektrikli bisikletlerin performanslarının akü gücüne göre değişmekte olduğunu ve akü büyüklüğüne bağlı olarak 80-100 km. arasında yol gidebildiğini vurguladı.

‘ÜLKEMİZDE 3 MİLYONU AŞKIN VATANDAŞ SCOOTTAR KULLANIYOR’

Altun, her geçen gün sokaklarda daha fazla denk gelmeye başladığımız elektrikli scooterların taşınabilir özellikleri, şehir içi kullanım için yeterli mesafe sağlayan pilleri ve ideal hız limitlileriyle kullanıcılarına çok önemli avantajlar sağladığını dile getirdi. Ülkemizde 3 milyonu aşkın vatandaşın scoottarlarla ulaşım sağladığına değinen Altun, “ Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız tarafından kullanıcı yaş sınırının belirlenmesi, kullanım ve güvenlik aksesuarlarında zorunluluk getirilmesi, hız sınırlarının ve şehir içi kullanım güzergahlarının belirlenmesi gibi birçok konuda düzenleme yapılarak yönetmelik yayınlanacağı bilinmektedir” dedi. Altun, “ Özellikle belediyeler alternatif ulaşım aracı olan scooterlara kayıtsız kalmayarak vatandaşlarımızın hizmetine sunmuştur. Bu nedenle olası kazaların önüne geçilmesi, kayıt altına alınması gibi verilerin tutulması  amacıyla bazı belediyeler UKOME kararıyla scooterların kullanım esaslarını belirlemiştir” açıklamasında bulundu.

‘SESSİZ ÇALIŞAN BU ARAÇLAR KAZA ORANLARINI OLDUKÇA ARTTIRIYOR’

“Diğer araçların sebep olduğu kazaların yanında, trafikte seyreden bisikletlerin ve scooterların kullanımından kaynaklı birçok kazayla da maalesef karşılaşmaktayız” dedi. Sessiz çalışan bu araçların yaya yollarında kullanımı kaza oranlarını oldukça artırmaktadır. Hızlı olması ve sessiz çalışmasından dolayı yayalarımız tarafından fark edilemeyen bu araçların kullanımında dikkat edilmesinin önem arz ettiğini aktaran Altun, “Sürücülerimizin elektrikli bisikletleri ve scooterları trafik kurallarına göre kullanmalarının, yüksek KW ‘lı araçları tercih etmemelerinin, özellikle yaya yolu ve park gibi yayalarımızın yoğun olduğu yerlerde bu araçları kullanmamalarının içerisinde bulunduğumuz bu günlerde insanımızın sağlığı adına oldukça önemli bir husus olduğunu düşünmekteyiz” diyerek sözlerine son verdi. Ab Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.