Özellikle elektronik ve beyaz eşya sektöründe görülen sahte servis tuzaklarının önüne geçmek için yetkili servis bilgileri artık SERBİS (Servis Bilgi Sistemi) platformunda merkezi olarak toplanıyor ve denetleniyor.
Sahte servisler, tüketicilerin mağduriyetine yol açıyor
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, sahte servislerin hem ekonomik zarara yol açtığı hem de güvenlik riskleri oluşturduğu vurgulandı. Yetkili olmayan kişiler tarafından verilen servis hizmetlerinin, cihazların garantisini geçersiz kılmasının yanı sıra, kullanıcıların sağlığını ve güvenliğini tehlikeye attığı belirtildi.
SERBİS ile yetkili servis bilgileri merkezi ve şeffaf


Bakanlık, bu risklerin önüne geçmek için tüketicilerin yetkili servislere kolayca ulaşabilmesi adına SERBİS sistemini devreye aldı. Artık tüm yetkili servisler, isimleri, iletişim bilgileri ve yetki alanları bu sistemde kayıt altına alınacak. Tüketiciler, cihazlarına servis ihtiyacı duyduklarında SERBİS üzerinden doğru ve güvenilir servis bilgilerine ulaşabilecek.
Ticaret Bakanlığı uyarıyor:
Servis hizmeti alırken mutlaka SERBİS sisteminden yetkili servis bilgilerini kontrol edin.
Şüpheli servis ilanlarına itibar etmeyin.
Garanti kapsamı dışına çıkmamak için yetkili servislerden hizmet almaya özen gösterin.
Ticaret Bakanlığı, sahte servislerin yaygınlaşmasının önüne geçmek ve tüketicilerin güvenliğini sağlamak için denetimlerini artıracak ve sahtecilikle mücadeleyi sürdürecek.