Konya’nın raylı sistem ağı genişliyor

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, “Fırat Caddesi’nden Özalkent’e kadar yeni tramvay hattı başlatacağız. Bu sene çalışmalarına başlayacağımız bu hattın uzunluğu 17 kilometre olacak” dedi

Konya’nın raylı sistem ağı genişliyor

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, yürüttükleri çalışmalara ilişkin bilgiler paylaştı. Paylaştığı bilgilerde ulaşım çalışmalarına geniş yer veren Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Altay, “Ardıçlı TOKİ için toplu ulaşım konusunda çalışma yapıyoruz. Fırat Caddesi’nden Özalkent’e kadar yeni tramvay hattı başlatacağız. Bu sene çalışmalarına başlayacağımız bu hattın uzunluğu 17 kilometre olacak. Eski tramvaylarımızı bakıma aldıktan sonra kullanacağız. Şehir Hastanesi’nin olduğu alana tramvay götürmek için alt geçit yapacağız. Bir de Fırat Caddesi’ne bir alt geçit yapacağız. Konya Metrosu projesinde bir gecikme oldu. Fakat bu gecikme bizden kaynaklı değil. Çin’den gelecek kredi konusunda pandemi nedeniyle bir gecikme oldu. Dışişleri Bakanımız Sayın Mevlüt Çavuşoğlu en üst düzeyde Konya’nın kredi durumunu yazılı olarak not halinde iletti. Metro planlamasında sıkıntı yok. Belki durak sayılarını azaltabiliriz” şeklinde konuştu.

konyanin-rayli-sistem-agi-genisliyor.jpg

“BURALARDA SIKINTI VAR”

Konya Büyükşehir Belediyesi olarak kavşak düzenleme çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Başkan Altay, “Trafikte şu anda görünen üç noktada sıkıntı var. Bunlar Adana Yolu Köprülü Kavşağı, Kunduracılar Kavşağı ve Koyuncu Kavşağı. Koyuncu Kavşağı yapılırken, yapıldığı dönemin şartlarına uygun olarak yapılmış. Ama bugün için bu bölgenin trafik akışını engelliyor. Artık burası kesinlikle yıkılmalı. Çevre Yolu’nun devam etmesi lazım. Sedirler Kavşağı da çok sıkıntılı. Adana Yolu Köprülü Kavşağı için çalışıyoruz. Orayı da yıkıp, yapmak istiyoruz” diye konuştu.

“HAKLI ŞİKAYETLER VAR”

Konya Büyükşehir Belediyesi’nin otobüs filosunun genişleyeceğini kaydeden Altay şunları söyledi: “Otobüs filomuzu güçlendireceğiz. 90 otobüsün parasını ödedik. Yeni otobüsler Konya’da toplu ulaşımdaki yükü oldukça hafifletecek. Konya şu an Türkiye’de toplu ulaşımın en ucuz olduğu şehirlerden biri. Toplu ulaşıma yılsonuna kadar zam yapmayı planlamıyoruz. Toplu ulaşımı belirli bir gelir seviyesinin altında olanlar ve öğrenciler harici kimse kullanmıyor. Yolcu sayısında hala pandemi öncesine gelemedik. Aylık rakamlara bakıyoruz, yolcu sayısı olarak 2018’in Nisan ayındaki rakamlara gelemedik. Toplu ulaşım mantığı bir kısım yolcunun ayakta gitmesidir. Dünyanın her yerinde bu böyledir. Herkesin oturarak seyahat ettiği bir toplu ulaşım olamaz ama Konya’da mesafelerin çok uzak olmasından kaynaklı hemşehrilerimizin haklı şikayetleri var.”

“BU TEKNİK OLARAK MÜMKÜN DEĞİL”

Son günlerde Bahri Dağdaş Uluslararası Tarımsal Araştırma Enstitüsü ile ilgili olarak çeşitli iddialar ortaya atıldığını kaydeden Altay şu ifadelere yer verdi: “Bahri Dağdaş Enstitüsü’nün çalışmalarının devam etmesini istiyoruz. O sebeple ‘enstitünün taşıma işlemini yapalım’ diye bir gündem var. Nereye taşınacağı netleşiyordu. Bakan Bey değişince ekibi de değişti. Bundan dolayı bekliyoruz. Yaklaşık 1 milyon 300 bin metrekare bir alan imara açıldı. İmara açılan alanla ilgili TOKİ ve Tarım Bakanlığı’nın yaptığı protokolde buradan elde edilecek gelirin tamamının Konya Ovası’ndaki sulama projelerine harcanması maddesi var. Bekleyen 3 milyar liralık sulama projesinin finansmanını buradan sağlayacağız. Yani ‘1 milyon 300 bin metrekare tarım alanını kaybediyoruz’ diye bakmaktan ziyade, ‘binlerce hektar alanı suya kavuşturacağız’ diye bakıyoruz. ‘Belediye buradan peşkeş çekiyor’ diyenler bilmeli ki; belediye her şeyi açık ihaleyle yapar, böyle bir şey zaten teknik olarak mümkün değil. Konya’nın sulama işini halletmemiz lazım.”

“BÜTÇEMİZİ DÜŞÜNMEK ZORUNDAYIZ”

Ağır Bakım ve Cephanelik ile ilgili olarak son günlerde çıkan spekülasyonlara yanıt veren Altay, “3 Mayıs 2018’de büyükşehir belediye başkanı oldum. 4 ya da 5 Mayıs’ta cephanelik ve ağır bakımın protokolü imzalandı. Protokolde ağır bakım için hesaplanan bedel 116 milyon lira, cephanelik için hesaplanan bedel ise 57 milyon liraydı. Cephanelik için şu anda ilk etapta yaptığımız ihalenin bedeli 260 milyon lira, yaklaşık 150 milyon liralık daha iş yapacağız gibi görünüyor. Ağır bakımın da şu an itibarıyla yaklaşık 800 milyon lira ile 1 milyar lira arasında bir yapım maliyeti var. Burada anlaşmamız şuydu; 640 bin metrekare alan büyükşehir belediyesine devredilecek, büyükşehir de bunun karşılığında ağır bakımın fabrikalarını yapacaktı. Bedel o zaman 116 milyon liraydı ve biz bunu bütçeden karşılayabileceğimizi düşünüyorduk. Ama sonraki süreçte askerlerin istediği standartla, yapılan projeler arasında farklar ortaya çıktı. Ankara Yolu’nda ASELSAN karşısına bir yer ayırdık ama yapılacak işin maliyeti 1 milyar liraya geldi. Dolayısıyla bu projeyi yapmanın iki yolu var diye düşündük. Ya bunu belediye bütçesinden ödeyeceksiniz ki bunu da belediyenin borçlanarak yapması lazım. Ya da buradaki 640 bin metrekare alanı bir miktar düşürerek geri kalan alanı imara açıp, konut oluşturarak oradan elde edilecek gelirle bu çarkı çevirmek. Bunun başka yolu yok. 640 bin metrekare Millet Bahçesi yapabilsek güzel olurdu ama 400 bin metrekarelik Millet Bahçesi de güzel olabilir. Bütçemizi düşünmek zorundayız” ifadelerini kullandı. 

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler