Özgür Ulaş Yiğit eğitim ve öğretimde yaşanan sorunlar hakkında şu bilgileri verdi:
“2021-2022 eğitim-öğretim yılında öğrencilerin geçen dönemlerden biriken öğrenme kayıplarının giderilmesine yönelik çalışma yapılmamış, ikili eğitim, taşımalı eğitim garabetleri devam ettirilmiş, ihtiyaç duyulduğu sayıda derslik ve okul inşa edilmemiş, deprem gerekçesiyle yıkılan okullar yapılmamış, bunun yerine bir sihirbazlık örneği gösterilerek okul içerisinden okullar çıkarılmış, konteyner ve prefabrik sınıflarla yaraya pansuman yapılmıştır.
Üniversitelere tepeden inme şekilde getirilen kayyum rektörler ve yöneticiler eliyle, akademinin özerkliği ve bağımsızlığı yok edilmiştir. Bunun yanında ücretli ve sözleşmeli öğretmen ayıbı sürdürülmüştür. Anayasal bir hak olan güvenceli çalışma hiç sayılmıştır. Asgari ücretin altında bir ücretle öğretmen çalıştırılarak Devlet eliyle suç işlenmiştir. Öğretmenlik Meslek Kanunu ile öğretmenler ayrıştırılmış, çalışma barışı bozulmuş, öğretmenlerin ekonomik ve özlük hakları sınav ve kariyer odaklı hale getirilmiştir.
Öğretmen açığı kadar öğretmen ataması yapılmamıştır. Önü alınamayan şekilde yükselen enflasyonun karşısında yoksul öğrencilerin beslenme, kırtasiye, barınma ve ulaşım gibi ihtiyaçlarını sosyal devlet ilkesi gereğince üstlenmek için bir adım atılmamıştır. Alım gücü korkunç derecede düşen, angaryalarla ve liyakatsiz yöneticilerle boğuşan eğitim emekçilerinin mesleki, maddi ve özlük hakları için gerekli adımlar atılmamıştır.
Kamusal ve parasız olması gereken eğitim iktidar tarafından satın alınabilir bir hale getirilmiştir. Siyasal iktidar kendi ideolojik görüşleri doğrultusunda okul türleri arasında ayrımcılık yaratmıştır.”