Konya
Kapalı
5°
Aksaray
Kapalı
4°
Karaman
Parçalı az bulutlu
4°
Ara
Anadolu'da Bugün Gündem 23. Tüketici Ödülleri başvuruları başladı (Özel Haber)

23. Tüketici Ödülleri başvuruları başladı (Özel Haber)

Tüketici bilincinin geliştirilmesi ve tüketicinin korunması ile için Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan 23. Tüketici Ödülleri başvuruları başladı. Başvuralar 14 Şubat 2020 mesai bitimine kadar sürecek

Okunma Süresi: 3 dk

Tüketici bilincini geliştirmek ve bu yönde hak arama alışkanlıklarını yaygınlaştırmak, tüketici haklarına saygılı kişi, kurum ve kuruluşları teşvik etmek, tüketicinin korunması ve bilinçlendirilmesi ile ilgili bilimsel çalışmaları özendirmek amacıyla 23. Tüketici Ödülleri yarışması başvuruları başladı. 2019 yılı faaliyetlerine göre verilecek olan 23. Tüketici Ödülleri; “Bilinçli Tüketici Ödülü”, “Yazılı Basın Tüketici Ödülü”, “Radyo-Televizyon Programı Ödülü”, “Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma Ödülü”,  “Bilimsel Çalışma Ödülü” ve “ Tüketici Özel Ödülü” 6 kategoride verilecek. Ticaret İl Müdürlükleri kanalıyla yapılacak başvurular, 14 Şubat 2020 mesai bitimine kadar Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’ne bizzat veya postayla yapılacak.

ÖDÜLLER 6 KATEGORİDE VERİLECEK

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan duyuruda ödüller 6 kategoride verilirken, her kategoriye özel bazı şartlar yer alıyor. İlk kategori olan Bilinçli Tüketici Ödülü’nde, tüketicinin mağduriyetine neden olan bir konuda, yasal haklarını sonuna kadar kullanmada duyarlılık göstermiş olması gerekiyor. Bunun yanında, buu yönüyle diğer tüketicilere örnek olması ve başvurusu hakkında verilen kararın kesinleşmiş olması, dolayısıyla yargıya intikal etmiş konularda yargı sürecinin tamamlanmış olması yer alıyor. Tüketicinin şikâyetine esas teşkil eden Tüketici Hakem Heyeti, Tüketici Mahkemesi ve Yargıtay Kararı belgelere başvuru dilekçesinin ekinde yer vermesi gerekiyor.

BASINA BİLİNÇLENDİRME ÖDÜLÜ

İkinci kategori olan Yazılı Basın Tüketici Ödülü’nde ise ilgili yayın organında tüketici sayfası, bağımsız bir tüketici köşesi ya da belli bir bölümde tüketicinin korunmasına ilişkin konularda bilgilendirici makale, röportaj veya haber şeklinde yayınlanmış olması gerekiyor. Bununla birlikte tüketici sorunlarını ve bunların çözüm yollarını ele alması ve tüketicileri bilinçlendirici nitelikte olması da gerekiyor. Aranan şartların bir diğerinde ise, belirli aralıklarla yayınlanmış olması gerekmektedir.

Ayrıca, bu dalda başvuru yapacak veya aday gösterilecek yazılı basın kuruluşlarının 2018 yılında çeşitli zamanlarda yayınlanmış olan yazılarının yer aldığı en az 3 adet gazete, dergi vb. yayın örneğinin, başvuru dosyasına konulması ve imtiyaz sahibinin bilgileri yazılı olarak verilmesi gerekiyor.

Radyo-Televizyon Programı Ödülü’nde ise şu şartlar aranıyor; “Belli bir bölümünün tüketicinin korunması ile ilgili olması veya özel olarak tüketici sorunlarını konu edinmesi; tüketicileri eğitici ve bilgilendirici nitelikte olması,08:00-22:00 saatleri arasında yayınlanmış olması gerekiyor.

FİRMALARA BAŞARI ÖDÜLÜ

Bir başka kategori olan Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma Ödülü’nde ise firmanın tüketici memnuniyetini firma politikası olarak benimsemesi ve buna uygun faaliyetlerde bulunması, Mevzuatla tüketicilere tanınan haklardan daha ileri haklar tanıması,Tüketicileri ve kendi çalışanlarını bilgilendirici çalışmalar yürütmüş olması gerekiyor.

Bilimsel ve akademik çalışmalarında ödül alacağı yarışmada, başvuran bilim adamının tüketicinin korunması alanında basılmış kitap, yüksek lisans veya doktora tezi, makalesinin bulunması gerekiyor.  23 Tüketici Ödülleri ile ilgili ayrıntılı bilgi için www.ticaret.gov.tr” web sitesinden yararlanılabilecek.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *