Salgın döneminde uzaktan satışlardaki şikayetler arttı

Koronavirüsle mücadele döneminde uzaktan satış yönteminin tercih edilmesi ile birlikte, bu satışla ilgili şikayet sayısında da artış yaşandı.

Salgın döneminde uzaktan satışlardaki şikayetler arttı
Yayınlanma:
Güncelleme:

Koronavirüs kısıtlaması nedeniyle vatandaşlar uzaktan alışveriş yöntemini tercih ediyor. Bu yöntem beraberinde birçok sıkıntıyı da getiriyor.

Uzaktan satışlarda insanlara kumaş, kağıt parçası, oyuncak, salatalık gibi ürünlerin gönderildiğini açıklayan Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, bu satış türünde satıcılara ulaşmanın zor olduğunu söyledi.

Şahin, 2020 yılında uzaktan satışla ilgili çok daha fazla şikayet aldıklarını ifade etti.

Şeffaf poşet seçeneği olmalı

Hem tüketiciyi hem de satıcıyı rahatlatacak bir formül olarak, şeffaf poşet uygulamasını önerdiklerini vurgulayan Şahin, "Satıcı, doğru çalıştığını gösterecek, şeffaf poşet uygulamasını sunacak, tüketici dilerse şeffaf poşet tercih edecek, dilerse kapalı poşet tercih edecek. Şeffaf poşette geldiği zaman satıcı şunu demek ister aslında, 'Ben satışıma güveniyorum, sana şeffaf bir şekilde istediğin ürünü gönderiyorum.' Şeffaf poşete bakar tüketici, ürününü görür, gönül rahatlığıyla alır" dedi.

Kapıda ödeme yöntemi öneriliyor

Uzaktan satışlarda kargocuların da mağdur olduklarını söyleyen Şahin, kapıda ödeme yöntemini önerdi.

Mahmut Şahin, olumsuz bir durumla karşılaşılması halinde hakem heyetine başvuruda bulunulup, ürünün bedelinin kargo şirketinden alınabileceğini de sözlerine ekledi.

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.