E-Devlet Kapısı'nda 2023'te rekorlar kırıldı!

Türkiye'nin dijital platformu e-Devlet Kapısı'nda geçen yıl sonu itibarıyla 64,3 milyona yakın kullanıcı bulunurken sisteme yapılan 4 milyar 399 milyonluk giriş sayısı rekor olarak kayıtlara geçti.

E-Devlet Kapısı'nda 2023'te rekorlar kırıldı!
Yayınlanma:

AA'da yer alan habere göre; Kapıya kayıtlı kullanıcı sayısı 64 milyon 281 bin 459'a çıkarken, sisteme yapılan giriş sayısı da 4 milyar 398 milyon 511 bin 646 oldu. Bu sayı, e-Devlet Kapısı'nın kuruluşundan bu yana yapılan en yüksek giriş sayısı oldu. Dijital hizmetlerin toplam kullanım sayısı ise 12 milyar 424 milyon 496 bin 594 olarak kayıtlara geçti. Sisteme en fazla giriş 20 Temmuz'da gerçekleşti.

EN FAZLA KULLANILAN HİZMET SGK TESCİL VE HİZMET DÖKÜMÜ
Geçen yıl 16 bin 670 vatandaşın adresine e-Devlet şifresi teslim edildi. En fazla kullanılan hizmet ise 1 milyar 58 milyon 534 bin 980 girişle "Sosyal Güvenlik Kurumu-SGK Tescil ve Hizmet Dökümü/İşyeri Unvan Listesi" oldu.

AVRUPA'DA 10. SIRADA
Avrupa Komisyonu'nun "2023 yılı e-Devlet Kıyaslama Raporu"nda da Türkiye'nin dijital kapı hizmetlerinin ulaştığı noktaya dikkati çekildi.
Bu alanda Fransa, Almanya, Norveç, İspanya, İtalya ve İsveç gibi gelişmiş ülkeleri geride bırakan Türkiye, 35 ülke arasında ilk kez 10. sırada yer aldı.

2024'TE YENİ HEDEFLER
e-Devlet Kapısı'nda 2024 yılında sunulacak hizmetlerin hem sayısının artması hem de kullanıcı girişinde rekor kırılması hedefleniyor.

Bu yıl e-Devlet'te kayıtlı kullanıcı sayısının 66 milyonu aşması, sunulan hizmet sayısının da 8 bini bulması öngörülüyor. Sistemden sunulan mobil hizmet sayısının da 4 bin 300'den 5 bine çıkarılması planlanıyor. e-Devlet'te bu yıl sunulan belediye hizmetlerinin standardizasyonunun sağlanarak sayısının artırılması, "Dijital Devlet Stratejisi ve Eylem Planı"nın hazırlanması bekleniyor.

Kamuda açık kaynak kodlu yazılımların yaygınlaştırılması için kamu kurum ve kuruluşları tarafından alınması gereken tedbirleri ortaya koyan Cumhurbaşkanlığı Genelgesi yayımlanırken Kamu Bulut Bilişim Stratejisi çalışmaları tamamlanma aşamasına getirilmişti.

Bu yıl dijital hizmet tasarım ve sunumuna yönelik kullanılabilirlik, gizlilik, bütünlük ve erişilebilirliğe ilişkin standart, usul ve esaslar ortaya konulacak, kamu internet siteleri rehberi güncellenerek uygulaması yaygınlaştırılacak.

Ayrıca, kamu hizmetlerinin e-Devlet Kapısı üzerinden sunulmasında hizmetlerin bütünleştirilmesi ve süreç tasarımı için Merkezi Süreç Otomasyonu Platformu ve Ortak Süreç Kütüphanesinin oluşturulmasına yönelik pilot çalışma gerçekleştirilecek. Dijital hizmet karnesi geliştirilerek, hizmet bazında performans göstergeleri, veri kullanımı, işlem istatistikleri, kullanıcı memnuniyeti gibi bilgiler kamuoyuna ilan edilecek.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.