Artık televizyonda reklam verme devri kapanıyor! Siyasi partilerin sosyal medya harcaması belli oldu

Meta’nın yeni şeffaflık politikasının ardından siyasi partilerin sosyal medya için harcadıkları para belli oldu

Artık televizyonda reklam verme devri kapanıyor! Siyasi partilerin sosyal medya harcaması belli oldu
Yayınlanma:

Shiftdelete’de yer alan habere göre, Son yıllarda olası güvenlik ihlalleri iddialarıyla birçok kez mahkemelik olan Meta, yeni bir şeffaflık politikası yürütüyor. Bu doğrultuda, ads library üzerinden platformlarında reklam veren herkesin yapılan ödemeleriyle birlikte görüntülenmesini sağladı. İşte siyasi partilerin Facebook ve Instagram harcaması…

Meta’nın yeni şeffaflık politikası aslında siyasete özel değil. Herhangi bir şirket veya tekil kişi de Instagram veya Facebook üzerinden reklam vermişse burada görüntülemek mümkün. Üstelik konvansiyonel medyaya göre çok daha uygun fiyatlı olduğu için de belirlenen bütçeye göre kullanılabiliyor.

Siyasi partilerin Facebook ve Instagram harcaması ise beklenenden biraz daha farklı. Zira bazı partiler bu platformlarda direkt olarak reklam vermezken, gençlik kolları gibi alt temsilcilikleri aracılığıyla da reklam verme imkanına sahipler. Ayrıca herhangi bir partinin il temsilcilikleri, milletvekilleri, belediye başkanları, üyeleri veya destekçileri bireysel ya da kurum adına reklam verebilir.

FACEBOOK VE INSTAGRAM HARCAMALARI NE KADAR?

DEVA Partisi: 733 bin 421 TL

İYİ Parti: 338 bin 226 TL

Milliyetçi Hareket Partisi: 100 bin 584 TL

Adalet ve Kalkınma Partisi: 51 bin 821 TL

Türkiye Komünist Partisi: 26 bin 302 TL

Saadet Partisi: 5 bin 907 TL

Cumhuriyet Halk Partisi: Kendi adına aktif veya pasif ilan gözükmüyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.