Mücevher ve saat gibi yatırım amaçlı ürünlerin oluşturduğu “47.77 – Uzmanlaşmış mağazalarda saat ve mücevher satışı” faaliyetleri kapsam dışı tutularak, tüketim odaklı perakende satış verileri ayrı şekilde değerlendirildi.

Yıllık Artış %10,8, Perakende %9,2 Yükseldi
2025 yılının Mart ayında, toplam ticaret satış hacmi (2021=100), geçen yılın aynı dönemine göre %10,8 arttı.
Motorlu kara taşıtları ve motosiklet ticareti ile onarımı satış hacminde %12,8 oranında artış görüldü.
Toptan ticaret hacmi %11,1 yükselirken,
Perakende ticaret satış hacmi yıllık bazda %9,2 oranında artış gösterdi.

Aylık Bazda Toplam Artış Var, Perakendede Düşüş Dikkat Çekti
Mart ayında, bir önceki aya kıyasla toplam ticaret satış hacmi %5,0 artarken, perakende satış hacmi %1,4 azaldı.
Motorlu taşıt ve motosiklet ticareti aylık bazda %3,6 oranında yükseldi.
Toptan ticaret hacmi de dikkat çekici şekilde %8,1 arttı.
Ancak perakende ticaretteki düşüş, talepteki dalgalanmalara işaret etti.

Değerlendirme
Genel ticaret hacminde yıllık ve aylık artışlar devam ederken, perakende satışlarda yaşanan aylık düşüş, hanehalkı tüketiminde kısa vadeli bir duraksamaya işaret ediyor olabilir. Özellikle dayanıklı tüketim mallarında yaşanacak hareketlilik, önümüzdeki dönem trendleri açısından belirleyici olabilir.
