Konya’da Dijital KOBİ’ler buluştu

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Konya Ticaret Odası, Konya Ticaret Borsası ve Konya Sanayi Odası tarafından “Akıllı KOBİ - Konya Dijital Dönüşüm Konferansı” düzenlendi.

Konya’da Dijital KOBİ’ler buluştu
Yayınlanma:

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Konya Ticaret Odası, Konya Ticaret Borsası ve Konya Sanayi Odası iş birliğiyle “Akıllı KOBİ - Konya Dijital Dönüşüm Konferansı” yapıldı. Düzenlenen konferansa Akıllı KOBİ İcra Kurulu Üyesi Başar Ceylan, Konya Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Öztürk, Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya Valisi Vahdettin Özkan ve TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu katılım sağladı. Konferans kapsamında KOBİ'lerin dijital dönüşümleri odağında dijital iş servisleri, e-ticaret, yenilikçi ödeme sistemleri ve açık bankacılık, dijital pazarlama, ERP’nin bulut dönüşümü, İK süreçlerinde dijitalleşme, yönetilen hizmetler ve daha pek çok temada oturumlar gerçekleştirildi.

“TÜRKİYE’DE BİR İLK”

Açılış konuşmalarını yapan Başar Ceylan, “Akıllı KOBİ Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdi. Akıllı KOBİ sayesinde ürün ve hizmetlere kolaylıkla ulaşılabiliyor. Akıllı KOBİ sadece bir internet platformu değil, Türkiye’deki dijital dönüşümün merkezi olarak ortaya çıktı.” dedi.

“KOBİ’LERİN ÖNEMİ BÜYÜK”

Selçuk Öztürk, KOBİ’lerin önemini vurgulayarak şu ifadelere yer verdi; “Ülkemizde 3,5 milyon işletme bulunuyor. KOBİ tanımına göre bu işletmelerin %99,8’i ise KOBİ olarak faaliyet gösteriyor. Geçtiğimiz sene TOBB olarak TÜİK ve KOSGEB ile birlikte gerçekleştirdiğimiz çalışmanın sonucuna göre ülkemiz istihdamının %72’sini KOBİ’ler gerçekleştiriyor. Yine toplam cironun %49’u, ihracatın ise %36’sı ülkemiz KOBİ’leri tarafından karşılanıyor. KOBİ’ler hem büyük işletmelere üretimlerinde yardımcı oluyor, hem de satışlarında bir kanal olarak yer alıyorlar. Kamu tedarikinde de bugün KOBİ’ler büyük roller üstleniyorlar. Hem kamunun, hem büyük işletmelerin, hem de tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak çözümler geliştiriyorlar. Aynı zamanda ülkemiz KOBİ’lerinin çok dinamik bir karakteri bulunuyor. Bugün ülkemizde başarılı e-ticaret pazaryerleri varsa, işte bu dinamik ve güçlü KOBİ altyapımız sayesinde var. Özetle şunu söylemek işitiyorum: KOBİ’lerimiz ülke ekonomimizde çok önemli bir paydaş olarak yer alıyor. Ülke olarak kalkınmamızın KOBİ’lerden geçtiğine inanıyoruz. Ancak günümüzün modern ekonomileri KOBİ’lerimizden artık çok daha fazlasını yapmalarını gerektiriyor.”

“BİRÇOK PROJE YÜRÜTÜYORUZ”

Dijitalleşme alanında birçok proje yürütüldüğünü dile getiren Öztürk, “Gelişen dünyada verimlilik, ölçek ve birlikte çalışma çok kritik iki konu olarak ortaya çıktı. Artık KOBİ’lerimizin birbirleriyle rekabet etmeleri kadar, verimli olmaları, birbirlerine tamamlayıcı olmaları ve birlikte çalışarak ölçek ekonomisine geçebilmeleri de son derece önemli. Bunun yolu ise dijitalleşmeden geçiyor. Teknoloji sayesinde iş bölümünü eskisinden çok daha verimli bir halde gerçekleştirebiliyoruz. Yine teknoloji sayesinde bu iş bölümünü izleyip, takip edebiliyoruz. Yapay zekâ sayesinde aksaklıkları insana ihtiyaç duymadan tespit edebiliyor, daha problemler ortaya çıkmadan önleyebiliyoruz. Önümüzdeki dönemde ise dijitalleşmeye ayak uyduramayan KOBİ’lerin ise faaliyetlerine devam etmesi imkânsız hale gelecek. Dijitalleşmek artık bir ihtiyaçtan öte bir zorunluluk haline geldi. Biz de, bugün olduğu gibi KOBİ’lerin dijitalleşmesi konusunda birçok proje yürütüyor, etkinlik gerçekleştiriyor ve politikalar geliştirmeye devam ediyoruz.” şeklinde konuştu.

“DAHA HIZLI DİJİTALLEŞMESİ GEREKİYOR”

KOBİ’lerin daha hızlı dijitalleşmesi gerektiğinin altını çizen Öztürk, “Yalnız bu alanda çalışırken, geçtiğimiz yıllarda önemli bir sorunu tespit ettik. Özel sektörü etkileyen önemli konulardan bir tanesi, teknolojilerin çok hızlı değişmesi ve gelişmesi. Yeni teknolojilerden en çok etkilenen kitleyi de KOBİ’ler oluşturuyor. İşte bu yüzden diyoruz ki, KOBİ’lerin artık daha hızlı dijitalleşmesi gerekiyor. KOBİ’lerin dijitalleşme yolculuklarına baktığımız zaman, dijitalleşmeyi kendi başlarına gerçekleştiremediklerini görüyoruz. KOBİ, dijitalleşme yolculuğuna başladığında bir teknoloji tedarikçisine ihtiyaç duyuyor. Ancak bu teknoloji tedarikçisini bulmakta bazı sorunlar ile karşılaşıyor. Birincisi; bu alanda müthiş bir kalabalık var. Hangi teknolojiyi seçmesi, nereden başlaması gerektiği konusunda kararını veremiyor. İkincisi; Ayrıca KOBİ kendi bilgilerini başkası ile de paylaşmak istemiyor. Diğer taraftan işin diğer boyutunda teknoloji tedarikçileri var.

“AKILLI KOBİ PLATFORMU”

Akıllı KOBİ Platformundan bahseden Öztürk, şu sözlerle konuşmasını sonlandırdı; “Teknoloji tedarikçileri de geliştirdiği çözümü KOBİ’lere ulaştırmak istiyor ancak tanıtım ve pazarlama sorunları yaşıyor. Sonuç olarak burada KOBİ’ler ile teknoloji tedarikçilerini verimli bir şekilde buluşturacak bir platforma ihtiyaç var. Pandemi ile birlikte daha da artan dijitalleşme ihtiyacı en çok KOBİ’leri etkiledi. Dijital dönüşümünü gerçekleştiremeyen KOBİ’ler ticari hayatlarına devam etmekte zorlandı, rekabette geride kaldı. Pandemi ile dijitalleşme aslında bir zorunluluk haline geldi. Teknolojik altyapısı hazır olan işletmeler, e-ticaret ve uzaktan çalışma sistemleri ile dijital ödeme kanalları yardımıyla pandemiden en az etkilenenler arasında yer aldılar. Biz de TOBB olarak KOBİ’lerin dijitalleşmesi konusunda çalışmalarımızı yoğunlaştırdık, daha çok proje geliştirmeye başladık. İşte bu soruna çözüm olmak üzere Akıllı KOBİ Platformu’nu hayata geçirdik. Bu platform ile TOBB logosu altında KOBİ’ler ile teknoloji tedarikçileri arasında güveni ve iletişimi tesis etmeyi hedefledik.”

Kaynak:Haber Kaynağı

 İnternet Editörü
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.