Çin'in Otonom Araç Devrimi Hükümetin Pragmatik Adımları ve Düzenleme Çerçevesindeki İlginç Farklılıklar!

Yeni yönergelerde dikkat çeken bazı noktalar bulunuyor ve bu detaylar, Çin ve ABD düzenleyicilerinin otonom araç teknolojisine yaklaşımları arasındaki ilginç farkları gözler önüne seriyor.

Çin'in Otonom Araç Devrimi Hükümetin Pragmatik Adımları ve Düzenleme Çerçevesindeki İlginç Farklılıklar!
Yayınlanma:

Çin hükümeti, otonom sürüş teknolojilerinin ilerlemesini destekleme konusunda oldukça pragmatik bir tavır sergiliyor. Otonom araç sektöründe, hizmet sağlayıcıların belirli parametreler dahilinde faaliyet göstermeleri, mevzuat belirsizliğini ortadan kaldırmak ve sektördeki aktörlere yeni teknolojileri test etme özgürlüğü tanıma konusunda önemli adımlar atılmış durumda.

Çin Ulaştırma Bakanlığı, yakın zamanda robotaksiler, sürücüsüz kamyonlar ve robot otobüsler gibi otonom araç hizmetlerine yönelik bir dizi deneme kılavuzu açıkladı. Bu açıklama, bakanlığın düzenleyici çerçeve hakkında kamuoyunun görüşlerini aldıktan yaklaşık 16 ay sonra geldi.

Önceki uygulamada, ülke genelindeki politika oluşturma süreci daha merkezi olmayan bir yapıda ilerliyordu. Farklı bölgeler, kendi kurallarını belirleyerek hizmet sağlayıcılara geniş bir test serbestisi tanıyordu. Pekin, Shenzhen ve Guangzhou gibi büyük teknoloji merkezleri, minimum insan müdahalesiyle otonom araçları test etme konusunda öncü rol oynadı.

Yeni yönergelerde dikkat çeken bazı noktalar bulunuyor ve bu detaylar, Çin ve ABD düzenleyicilerinin otonom araç teknolojisine yaklaşımları arasındaki ilginç farkları gözler önüne seriyor.

İlk olarak, kurallar, otonom araçların belirli alanlarda faaliyet göstermelerini öngörüyor, bu ise otomasyon seviyelerinden bağımsız bir kriterdir. Örneğin, otonom otobüslerin "kapalı veya nispeten basit koşullara sahip yollarda" çalışması gerekiyor. Robotaksilere verilen izin, "kontrollü ve güvenli trafik koşulları" altında daha esnek gibi görünüyor. Robot kamyonlar ise sadece "noktadan noktaya otoyollar veya iyi trafik koşullarıyla" sınırlıdır. Çin, bir kaza durumunda daha proaktif bir yaklaşım benimsemiş durumda; ABD'deki düzenleyicilerin isteğine benzer şekilde, Çin Ulaştırma Bakanlığı, otonom araçların araçların durumunu izlemesi ve gerekli verileri gerçek zamanlı olarak hem servis sağlayıcılara hem de yerel düzenleyici makamlara iletmelerini şart koşuyor. Ayrıca, araç üreticileri ve güvenlik operatörleriyle ilgili anlaşmalar yapmaları bekleniyor.

Kaza durumunda düzenleyiciler, otonom araçların en az 90 saniyelik kayıtlı olay verisine sahip olmalarını istiyor. Bu veri, aracın plaka numarası, kontrol modu, konumu, hızı, hızlanması ve yönünü içermelidir. Ayrıca, aracın çevresini algılama ve tepki verme yeteneği, sinyal durumu, 360 derece kamera görüntüsü ve varsa uzaktan siparişleri veya arıza teşhislerini içermelidir.

Mertşahin Demircioğlu

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.